Orhan Kencebay – Orhan Kencbay – Orhan Gencebay Soyadı Değişikliği Gazete İlanı ya da Bir Acayip Durum

Biliyorum çok saçma ama kendimi tutamadım, konu açıldı, buraya koydum evvelden bulduğum, Orhan Baba’yla ilgili bu iki gazete küpürünü de:

  • Birinci küpür, 15.05.1970 tarihli Milliyet Gazetesi’nden, ve şöyle diyor: “Pasaportumu kaybettim, hükümsüzdür. Orhan Kencebay.” [Ah be Orhan Baba, biraz dikkat be baba, yeni pasaport ne kadar uzun sürede çıkıyor, hay Allah…]
  • İkinci küpür ise, 29.11.1970 tarihli Milliyet Gazetesi’nin İlanlar bölümünde İsim ve Soyadı başlığında, şöyle diyor: “ İstanbul 20nci Asliye Hukuk Hakimliğinin 27/11/970 tarih ve esas 970/4271 K 970/36451 sayılı karariyle Kencbay olan soyadım Gencebay olarak değiştirilmiştir. Orhan Kencbay”

screenshot 2screenshot

 

Bu arada yukarıda şebekemi kaybettim ilanlarını görmüşsünüzdür, cep telefonu da yok bunlar hangi şebekelerini kaybettiler ayol diye sormuşsunuzdur kendinize diye tahmin ediyorum. Zira ben sordum, oradan biliyorum, yahu dedim kendi kendime şebeke ne demektir? Sonra da Nişanyan sözlüğüne baktım şebeke şu demekmiş bir yol:screenshot


Tarihçe (tespit edilen en eski Türkçe kaynak ve diğer örnekler)

şebeke [ Meninski, Thesaurus, 1680]

Köken

Arapça şbk kökünden gelen şabakat شبكة “ağ, balık ağı, seyrek dokunmuş kumaş, örgü, ızgara” sözcüğünden alıntıdır. Arapça sözcük Arapça şabk شبك “örme, sarma, bağlama, içiçe veya kolkola girme” sözcüğünün faˁalaͭvezninde ismi merresidir. (NOT: Bu sözcük Aramice/Süryanice #sbk סבכ “örme, dokuma” kökü ile eş kökenlidir. Aramice/Süryanice kök �br aynı anlama gelen #śbk veya sbk שׂבכ/סבכ kökü ile eş kökenlidir. kökAkatça şabiku “başa örtülen kumaş, şal” sözcüğü ile eş kökenlidir. )

Ek açıklama

şapik, Ermenice şapik > şabig շապիկ, Farsça şabī (gömlek) biçimleri Orta Farsça aracılığıyla Akadçadan alınmış olmalıdır.

Bu maddeye gönderenler

şebek


Tamam şapkamı kaybettim diye hep çok üzüldüm, çok da perişan oldum kabul ediyorum, lakin hiçbir zaman da yahu gideyim gasteye bir ilan vereyim diyecek kadar da kafamı üşütmedim. O halde bu ilan olsa olsa, ‘balık ağı’ kaybedenlerin sessiz çığlığıdır diye kendi kendime iç geçirdim. Şapka kaybettim diye internete ilan mı verilir hacı yoksa?


2 Yorum on “Orhan Kencebay – Orhan Kencbay – Orhan Gencebay Soyadı Değişikliği Gazete İlanı ya da Bir Acayip Durum”


Yorum bırakın