Dua, Beddua, Tersdua – Alevi-Bektaşi Dedesinin Duası

Uzun süredir iyi insanların kazanması, kötü insanların kaybetmesi için dua ediyorum. Suruç katliamı da bir kere daha gösterdi ki benim dualarım kabul olmuyor. Bunu aşağıdaki vidyoda muhabbet eden iki dedeyi izleyince fark ettim. Acaba dedim kendi kendime, bizim de istediklerimizin Allah tarafından kabul edilmesi için, Divani Dede gibi tersdualar mı etmemiz lazım? İyiler ölsün, kötüler de iyice semirsin diye mi dua etmeli bundan sonra acaba…

Neyse lafı uzatmayayım, Hozatlı (Xozatlı) Ahmet Dede’nin anlattığı Maraşlı Divani Dede’nin hikayesi hakikaten enteresan bir hikaye. Hikaye kısaca şöyle, Divani Dede’den yatalak koma halinde bir çocuğun iyileşmesi için hayır duası etmesini isterler. Dede çocuğun yanına gelir, çocukla başbaşa kalmak ister ve karanlık başladıktan sonra başlar dua etmeye: “Bunu sabaha bırakma öldür, yahu yapma, bunu sabaha bırakma, öldür! Bunu niye öldürmüyorsun?! Niye bırakıyorsun?!” Nihayet, üçüncü günün sonunda komadaki çocuk kalkar ve babasından önce yemek ister, ardından da yemeğini yer. Bunun üzerine babası görür ki oğlu iyileşmiş. Baba çocuğunun iyileştiğini görür görmesine ama Divani Dede’nin “hele ne biçim dualar” edeceğini merak ettiğinden kelli gizli gizli kapının arkasından dinler imiş meğersem Dede’nin dualarını. Hal böyle olunca da, baba, hayır duası istediği dedenin, oğluna neden ilendiğini bir türlü anlyamamış ve sonunda dayanamayıp sormuş: “Ya dede sen hiç Allah’tan korkmuyorsun?” demiş. Dede de demiş ki “Ulan benim onla nerde aram iyi? Ben şimdi, dedim öldür, benim inadıma iyileşti, ben iyi et deseydim, benim inadıma öldürürdü.”

Bu arada ilginçtir bu hikaye bana bu fıkraya göre oldukça ham halde bulunan, Bektaşi edasıyla söylenmiş eski bir Nasreddin Hoca fıkrasını hatırlattı:

“İstanbul Belediye Kitaplığı’ndaki yazınada yer alan bir hikaye de Hoca’run, ilerde üzerinde duracağımız “Bektaşi edalı” bir şakası ile katışmış olmakla beraber, ermişliğini belirtmek isteyen türdendir: Çocuğu hasta olan bir kadının Hoca’ya gelip yavrusunun sağlığı için dua istemesine karşılık Hoca: “Şu çocuğun tez vakıtta canını al, Ya­ rabbi!” diye yalvarır Tanrı’ya. Şaşırıp kalan kadına da; “Çünkü, der, Allah hep benim istediklerimin tersini vermiştir.” Korku içinde evi­ ne dönen kadın, çocuğunun sapasaplam ayağa kalkmış olduğunu görür (s.33, Pertev Naili Boratav, Nasreddin Hoca)

Sonumuz hayrolsun!

Bir Cevap Yazın

